אבחון וייעוץ ארגוני

מרגישים בודדים בפסגה? זקוקים לייעוץ והכוונה בנוגע ליעדי הארגון, תהליכי צמיחה או לדרך להשגתם? פוטנציאל הארגון לא ממומש למרות הצלחתו? האחריות וגודש המשימות הופכים את הניהול לקשה ומורכב?
ייעוץ ממוקד או ליווי קבוע להנהלת הארגון או לשכבת המנהלים - פעמים רבות במסגרת זיהוי צרכים, עבודה משותפת וקבלת החלטות -  מהווים פלטפורמה מקצועית מצוינת  להמשך טיפול במחלקות שונות, צוותים מסוימים או רצפת הייצור בארגון. במקרים מסוימים – וכחלק הכרחי להשגת התוצאה – יוצעו לארגון גם אימון פרטני או קבוצתי וכן סדנאות או הרצאות אשר יובילו את העובדים והארגון ליעדים אשר הוגדרו בתחילת התהליך.
לפרטים נוספים
 
מהו אבחון ארגוני ומה הוא כולל?
בדיקה, ומיפוי של תמונת המצב הנוכחית כנקודת מוצא לליווי וייעוץ ארגוני. באמצעות ראיונות אישיים וקבוצתיים, קבוצות מיקוד ושאלוני הערכה תתקבל תמונת המצב בה שרוי הארגון ויועלו דגשים לשינוי ולפיתוח. באמצעות כלים אלו ניתן לזהות תהליכי חשיבה ארגונית, יחסי הכוחות בארגון, תהליכים ארגוניים ייחודיים, עוצמות וחולשות, אקלים ארגוני, האינטראקציה בין הארגון לסביבה החיצונית, ועוד.
 
דגשים בליווי וייעוץ ארגוני
  • התבוננות מקבילה, "פנימה" ו- "החוצה". אל הנכסים, תהליכי הליבה, ההון האנושי ויכולות החברה, לצד השוק, ההזדמנויות והאתגרים שמזמנת הסביבה התחרותית בהווה ובעתיד
  • פיתוח יכולות ותשתיות ארגוניות התומכות ביעדי הארגון ובפוטנציאל השוק
 
מה ניתן להשיג באמצעות ייעוץ ארגוני וליווי?
  • התנעת והטמעת תהליכי שינוי בעובדים ובתהליכים
  • יצירת מחויבות אישית
  • יישום אסטרטגיה עסקית
  • הבנת המציאות העסקית והארגונית, בדגש על הסביבה התחרותית
  • תיעדוף משימות, הפרדה בין חשוב לדחוף
  • הגדרת אג'נדה ארגונית: ערך מוסף, מטרות, יעדים ותפיסה כוללת
  • יצירת קשר בין תפיסה ארגונית לאישית
  • פיתוח תהליכי קבלת החלטות התומכות בייעדי הארגון
  • הכרת ההון האנושי ובכלל זה הכישורים, המאפיינים, היכולות והאתגרים המאפיינים אותו
  • פיתוח הגדרות תפקיד וליווי הטמעתן
  • הגברת הדיאלוג שבין הנהלת הארגון ושכבת המנהלים לעובדים
  • זיהוי, הגדרה ומיקוד של הערך המוסף בארגון וביחידותיו השונות
  • הרחבת טווח השיקולים וההתנהגויות הניהוליות של שכבת המנהלים
  • יצירת דיאלוג  בין מנהלים, לשם ביסוס השיתוף ושימור ידע, לצד חיזוק קשרי רוחב בארגון
  • יצירת תרבות ארגונית של התגייסות להצלחה, השתייכות ומחויבות לחברה לאורך זמן
  • שימור אנשי מפתח וכח אדם איכותי
  • פיתוח תכנים ארגוניים רלוונטיים, צוותים וממשקים
לפרטים נוספים
 
מה כולל ייעוץ וליווי ארגוני?
  • פיתוח מנהלים בתכנית ייחודית אישית וקבוצתית
  • ליווי
  • הרצאות וסדנאות (הנחיית קבוצות):
    • קונפליקטים בתפקיד- כיצד הם נוצרים וכיצד ניתן להתמודד עימם?
    • מנהיגות
    • חוזקות – מנהיגות פרואקטיבית
    • פסיכולוגיה חיובית
    • מצוינות – נקודת מוצא לתוצאות מובהקות
    • התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה
    • מעברים ושינויים
    • קבלת החלטות – לא תמיד דבר שבשגרה
    • הסכמות בתקשורת מקרבת
    • שפת ההשפעה - אומנות ההנעה לפעולה
    • אינטליגנציה רגשית בעבודה
    • הדיאלוג הפנימי, תקשורת אסרטיבית ומה שביניהם
    • תכנון וניהול אפקטיבי במרחב הזמן
    • תעסוקה – קורות חיים, ראיונות וחיפוש עבודה אפקטיבי
  • בנייה ופיתוח של צוותי הנהלה, עמיתים ועובדים
  • בבניית תהליכי HR והטמעתם
  • אימון פרטני או קבוצתי

אומרים עלינו

הסדנה עם ירדן הייתה מדהימה. הרגשתי שאנחנו כמנחים פעילים בקווים מקבלים כלים חשובים ויצירתיים הדרושים לעבודה שלנו עם אנשים .כמו כן ברמה האישית הסדנה תרמה ערכים מוספים: היא גילתה לי איזה סוג של אדם אני, מה מניע אותי או את האחר . כיצד אני חושבת,פותרת בעיה / מכשול / חסם.