אימון ופיתוח מנהלים

כמהים למנהלים משמעותיים? כאלו שבאמת מובילים לתוצאות? שמזהים את ערך המוסף שלהם ושל הארגון, מגדירים משימה ופועלים לממשה? ניהול איכותי אינו בהכרח עניין של כישורים מולדים או אינטואיציה. כל מנהל יכול לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלו ואת כישורי הניהול ולמנף את הארגון ותוצאותיו העסקיות. 
 
מה כוללים אימון ופיתוח מנהלים?
אימון פרטני - אימון מנהלים, אימון עתודה ניהולית
אימון קבוצתי - פיתוח צוות אורגני או פיתוח צוותי רוחב – מזכירות וכד'. אימונים קבוצתיים מנצלים את  עוצמת הקבוצה וההפריה ההדדית כקטליזטור לתהליכי צמיחה וההתפתחות. הקבוצה משמשת גם כמערך תומך, הקניית ידע, מיומנויות וכלים וכבסיס למשוב וכוללים על פי רב חלק תיאורטי, התנסותי – חוויתי ויישומי.


דגשים באימון: 
  • הגדרת המציאות הקיימת לעומת הרצויה
  • מינוף החוזקות של הפרט לטובת הארגון
  • שמירה וחיזוק של איזון, אופטימיות ומסוגלות אישית
  • שימוש בכלים אפקטיביים בהם ניתן להיעזר גם בעתיד
 
דגשים באימון מנהלים:
  • ניהול מתחיל באג'נדה - שהיא נגזרת שבין התפיסות הארגוניות לאלה האישיות. אג'נדה שממקדת את הערך המוסף, ומגדירה ייעוד ותפיסה כוללת
  • ניהול ומנהיגות חיוביים מתחילים בפסיכולוגיה חיובית – ניהול על פי חוזקות, הוקרה (של העובדים על ידי המעבידים), פיתוח מסוגלות אישית ו"מיטביות סובייקטיבית" הדומה ל"תחושת אושר".
  • ניהול נסמך על הבנה טובה של המציאות העסקית והארגונית בתוכה אני פועל – לאן שואף הארגון שלי להגיע, באיזה שדה הוא פועל, מהם מאפייניו הפורמאליים והבלתי פורמאליים
  • ניהול מבוסס על יכולות ומיומנויות המאפשרות לקבל החלטות, לממש את הכוונות ולהוציא אל הפועל משימות ויעדים
  • ניהול מחייב  אותך להיות משמעותי עבור אנשיך - להכיר אותם, את השאיפות את היכולות, את המניעים. לפתח ולאתגר יכולות וכישורים, לחנוך, ליצור מסגרת ושייכות, להניע וליצור מחויבות גבוהה
  • ניהול מתבטא ביכולת ליצור מסגרת מכוונת לפעולת היחידה שלך, מסגרת המציבה יעדים, מגדירה תהליכים שגרות, קובעת נורמות ומאפשרת טווח של חופש בו כל עובד יכול להביא לידי ביטוי את הכישורים שלו לטובת היחידה
 
אימון ופיתוח מנהלים – לאיזה צורך?
  • להגברת הדיאלוג שבין המנהל לארגון , הבהרה ודיוק ציפיות וצרכים
  • ליצירת פלטפורמה מבהירה שתאפשר לזהות ולמקד את הערך המוסף של המנהלים ושל יחידתם
  • לשיפור התקשורת עם עובדים, לקוחות וספקים
  • להקניה, חיזוק ואימון מנהלים ביכולות ניהול רלוונטיות (ניהול משימות וניהול אנשים)
  • להעשרה בידע ובניסיון ניהולי נצבר בדרך להרחבת טווח השיקולים שמפעיל מנהל, כמו גם את  טווח ההתנהגויות הניהוליות שלו
  • ליצירת דיאלוג  בין מנהלים כבסיס לשיתוף ושימור ידע, ולחיזוק קשרי רוחב בארגון
  • להקלת תחושת "הלבד" האופיינית לניהול ויוצרים קשרים תומכים עתידיים
  • לשיפור יכולת קבלת ההחלטות, ניהול זמן, התמודדות עם משברים ויעילות בעבודה

אומרים עלינו

הסדנה עם ירדן הייתה מדהימה. הרגשתי שאנחנו כמנחים פעילים בקווים מקבלים כלים חשובים ויצירתיים הדרושים לעבודה שלנו עם אנשים .כמו כן ברמה האישית הסדנה תרמה ערכים מוספים: היא גילתה לי איזה סוג של אדם אני, מה מניע אותי או את האחר . כיצד אני חושבת,פותרת בעיה / מכשול / חסם.