תרבות ארגונית מותאמת למציאות קיימת בעידן המודרני

בעולם המשתנה בקצב גובר והולך עומדים מנהלי ארגונים גם בפני אתגר לא פשוט: כיצד נכון לארגון ולהתנהל בהתאם למציאות החדשה בשוק העבודה. 
מה כוללים אותם שינויים המשפיעים על הפרט ועל הארגון? עלייה בגיל הפרישה, ירידה בתוחלת הקריירה, תצורות למידה שונות, סידורי תעסוקה גמישים, פער בין דורי ועוד. למנהלים שונים תפיסות שונות. ואנו נחשפים גם למנהלים המתנהלים כאילו יש להם "בעלות" על עובדיהם, מהלים חסרי פניות או עניין לחנוך וחשש מיוזמות, שינויים ותהליך ניוד מסורבל. כנגד אילו מוסיפים קושי ואתגר החשש מניהול של מבוגרים, הרצון העז להתפתח ול"זוז" ושפע של רעיונות לשינוי והתייעלות.
 
כיצד מתמודדים עם שני הכיוונים המנוגדים? מה צריך מנהל בארגון לעשות כדי להכיל את האתגר ולהגיע לתוצאות הלוקחות בחשבון את כל הפרמטרים?
 
אסטרטגית ניהול לתקופות של שינויים:
  • הגברת הפרודוקטיביות של העובד והארגון
  • הגדלת החדשנות
  • שיתוף פעולה טוב יותר בין יחידות
  • שימור הידע בארגון
  • שיתוף ארגוני בפרקטיקות של מצוינות
  • זמינות של כישרונות למימוש יעדי הארגון
  • עלייה במוטיבציה ובשימור העובדים
  • פיתוח מנהיגות
  • תכנון קריירה לעובדים בארגון
  • הכנה והכשרה לתפקיד הבא
  • שקיפות של הזדמנויות
  • פיתוח ושימור העובדים וקביעת מדדי פרודוקטיביות
 
על מה אסור לוותר?
  • בחינת מגוון החלופות ליישום והתאמתן לארגון הספציפי
  •  למידה מניסיונם של ארגונים שונים – כיצד הם התמודדו על שינויים אפקטיביים ואיפשרו את מימוש היעדים?
  • הכשרת מנהלים לניהול רב דורי
  • הרחבת תפקידים
  • שמירה על כשירויות (הכשרה לכישורים ולא לתפקידים)
  • גיבוש אסטרטגיות ניוד
  • מטלות משותפות בין יחידות-פרויקטים רוחביים
  • רוטציה בין מטלות
  • קדנציות מובנות בין תפקידים ועוד.
 
לאילו תוצאות ניתן לצפות?
  • התמודדות עם האתגר הרב דורי-סביב נושא משותף (ניהול ידע)
  • עבודה צוותית בסינרגיה והערכה לידע נרכש וידע חדש ויצירתי
  • הבנת השונות וניהול בהתאמה
  • הבנת צרכי המערכת כולה ברמה הארגונית ומתן פתרונות בהתאמה
  • שיפור בביצועים
  • פתיחות לשיניים ויכולת הסתגלות
  • פתרונות ניידות
  • עלייה ברמת שביעות הרצון של העובדים
  • עליית מידת העניין בעבודה
  • עלייה ברמת המוטיבציה
 
לסיכום, יש צורך ליצור מערכת אורגנית, המשתנה כל הזמן, באמצעות חופש לעובדים והקמת צוותים שינסו למצוא וליישם פתרונות לאתגרים אתם הם מתמודדים. 
 

אומרים עלינו

הסדנה עם ירדן הייתה מדהימה. הרגשתי שאנחנו כמנחים פעילים בקווים מקבלים כלים חשובים ויצירתיים הדרושים לעבודה שלנו עם אנשים .כמו כן ברמה האישית הסדנה תרמה ערכים מוספים: היא גילתה לי איזה סוג של אדם אני, מה מניע אותי או את האחר . כיצד אני חושבת,פותרת בעיה / מכשול / חסם.